سرخط خبرها

آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد

  • کد خبر: ۲۲۴۷۲۶
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد
هم‌زمان با  واکنش دادستان مشهد به  غرق‌شدن یک نوجوان در  استخر، جوانی دیگر نیز غرق شد.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز: جمعه ۲۴‌ فروردین بود که همراه ۳۵ نفر دیگر از نوجوانان ساکن قاسم‌آباد، درقالب اردوی ورزشی به استخر هاشمی‌نژاد رفت. او سی دقیقه همراه دیگر نوجوانان هم‌سن‌و‌سالش در آب مشغول بازی و تفریح بود، اما بدون اینکه به کسی چیزی بگوید، ناگهان وارد قسمت عمیق استخر می‌شود.

گفته می‌شود احتمالاً شلوغی و سروصدای بچه‌ها به‌حدی بوده که نجات‌غریقان استخر، در آن لحظات تمرکزشان را از دست داده بودند. از طرفی دیگر ورود این نوجوان به بخش عمیق استخر، هم‌زمان با جداشدن مسئول گروه از جمع نوجوانان بوده است؛ شخصی که پس از بازگشتش به کنار آب، یکی از نوجوانان را می‌بیند که از بخش عمیق استخر بیرون کشیده می‌شود و نجات‌غریق برای زنده‌نگه‌داشتنش تلاش می‌کند.

با رسیدن نیرو‌های امدادی، این نوجوان از استخر هاشمی‌نژاد به بیمارستان منتقل می‌شود، اما تلاش کادر درمان برای نجات وی نتیجه‌ای درپی ندارد و درنهایت او به کما می‌رود و جانش را از دست می‌دهد. پس از این حادثه، استخر شهید هاشمی‌نژاد سه روز تعطیل شد و نجات‌غریقان آن تعلیق شدند. دیروز، دادستان مشهد خبر دردست‌بررسی‌بودن پرونده غرق‌شدن این نوجوان را اعلام کرد و هم‌زمان با اعلام آن، جوانی دیگر در مشهد غرق شد.

خراسان‌رضوی با وجود اینکه نه دریا دارد و نه دریاچه دائمی، سال گذشته رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد. طبق آمار پزشکی قانونی در ۹‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، مرگ ۴۱ نفر براثر غرق‌شدگی در استان ثبت شده است؛ افرادی که در استخر‌های کشاورزی، مجموعه‌های آبی یا سد‌ها غرق شده‌اند. همچون زن‌وشوهر سالمندی که در استخر مجتمع مسکونی خود واقع در حاشیه بولوار هنرستان غرق شدند. البته آمار غرق‌شدگی‌ها در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال قبل که هشتاد نفر کشته در این حوزه ثبت شده، کاهش پیدا کرده است.

پرونده‌ای برای غرق‌شدگان امسال

پزشکی قانونی هنوز آماری از غرق‌شدگان امسال ارائه نکرده است. اما با توجه به گرم شدن هوا، باید خودمان را برای شنیدن اخبار غرق‌شدگی‌ها به‌ویژه مرگ تلخ نوجوانان و جوانان آماده کنیم. افرادی که برای آب‌تنی وارد استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و سد‌ها می‌شوند، اما زنده بیرون نمی‌آیند. 

مانند اتفاقی که همین دیروز برای یک جوان بیست ساله در شمال شهر مشهد رخ داد. جوانی که با وجود ناآشنایی به فنون شنا و اطلاع دقیق از میزان آب ذخیره‌شده در یک استخر کشاورزی وارد آن شده بود. او دقایقی بعد پس از اینکه متوجه عمق استخر شده بود، تلاش می‌کند خودش را به حاشیه استخر برساند، اما تلاش‌ها و درخواستش برای کمک‌گرفتن از دیگران با غرق‌شدنش بی‌نتیجه می‌ماند.

مرگ در آب

پس از اعلام مرگ این جوان، پلیس تحقیقاتی را درباره مرگ او انجام داد که جانشین فرمانده انتظامی مشهد درباره آن گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰‌مبنی بر مرگ مشکوک مردی جوان در یک استخر ذخیره آب، بلافاصله مأموران کلانتری سپاد به همراه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند. مأموران در محل به بررسی‌های اولیه پرداختند.

سرهنگ محمد چراغ افزود: با حضور مأموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد این جوان بیست‌ساله به دلیل ناآشنایی به فنون شنا در یک استخر ذخیره آب غرق شده است و جسدش با هماهنگی مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد که تحقیقات درباره مرگ او ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->